Cvičení v těhotenství a po porodu

Cvičení se ženami v tomto období života je oblast péče o tělo, které se nejvíc věnuju, kterou považuju v životě ženy za velmi důležitou a ze zkušeností vidím, že má smysl. Je to také oblast, která mě naplňuje a baví, právě proto, že v ní vidím smysl i výsledky u spokojených žen. 
 
Péči o ženy vnímám kontinuálně a ráda o ně pečuju po celou dobu – od těhotenství, přípravy k porodu, podporu v šestinedělí a nadále v mateřství, kdy mohou ženy podporovat sebe sama v přítomnosti svých dětí. 
 

Cvičení v těhotenství

V těhotenství cvičení přispívá k pohodě budoucí maminky, po psychické i fyzické stránce, a hlavně je skvělou přípravou k porodu. Žena se během cvičení uvolní, zrelaxuje, protáhne namáhané části těla (např. zádové svaly – bederní, křížové, mezilopatkové, podpoří nožní klenbu, pánevní dno a celou pánevní oblast atd.), a hlavně celkově posílí hluboké svaly. Samozřejmě v jemnosti a tak, aby to bylo vhodné během těhotenství.
 
Žena, která pracuje s tělem, má ho zpevněné a  dává mu pozornost, vnímá jeho signály, má lepší předpoklady k hladkému a snadnějšímu porodu.
 

Cvičení po porodu

V tomto období žena přirozeně věnuje téměř veškerou pozornost miminku. Je ale také nezbytné, aby dlouhodobě nepřehlížela sebe a své potřeby. A to v mateřství platí neustále: pokud chceme dávat, musíme mít z čeho brát. Díky cvičení žena tuto potřebu krásně dosycuje. Věnuje se sama sobě, zároveň ale může být s miminkem. Uvolní se, zrelaxuje, protáhne a zpevní tělo, což přispívá k lepší fyzické i psychické kondici.

Ženy se naučí, jak pracovat se svým tělem, jak správně zvedat zátěž (a že jí s malými dětmi není málo), aby doma při každodenní péči o děti automaticky posilovaly svaly a nezatěžovaly ty, které nemají (tzn. aby je nebolely hlavně zádové svaly). Míč také mohou využít při kolikách či uspávání malých miminek, a u toho navíc ještě jemně podpořit své tělo.

Proč míče?

Jednak si mě prostě našly. Využívala jsem míč u porodu, po porodu, poté při posilování a zpevnění těla a následně víc a víc objevovala jejich mnohostranné využití. Při studiu lektorského kurzu to byla jednoznačně jedna z mých hlavních voleb a specializací.

Jak jsem už naznačila, míč je skvělý pomocník nejen během těhotenství, ale i u porodu, po porodu a nadále v běžném životě a také pro děti. Můžete se díky němu uvolnit, protáhnout, vhodným cvičením posílit hluboké svaly, podpořit pánevní dno a celkově zpevnit tělo. Ideální je k uvolnění bolestí zad, zpevnění zádových svalů a předcházejí této bolesti. Je také vhodný k jemnému posílení dětského tělíčka, a v neposlední řadě i k blbnutí. Že zkušeností vím, že děti míče milují (viz následující fotografie – takto to vypadá, když si míče vezmou do parády děti).

S čím vším vás podpořím?

Se ženami cvičíme pravidelně čtvrtky a pátky. Více informací k jednotlivým cvičením najdete tady na webových stránkách. Dále – jak jsem již zmínila – se věnuju kontinuální podpoře žen. Ráda jsem s nimi v dlouhodobějším kontaktu, vím, co řeší a co potřebují. A ony vědí, na koho se mohou obrátit.

Sama jsem si po porodu prošla těžkým obdobím a právě tato podpora mi chyběla – blízkost někoho, koho jsem znala, ke komu jsem měla důvěru, kdo znal mě a mohl tu být pro mě. Ženy v těhotenství a po porodu u mě najdou následující podporu (pro mámy s dětmi platí, že vše je v přítomnosti jejich dětí):

  • cvičeni (na míči, harmonizační jógová sestava)
  • tanec (pánevní, intuitivní)
  • ženské kruhy
  • příprava na porod (individuální či prostřednictvím elektronického průvodce, naživo/online)
  • poporodní péče (návštěva u vás doma v šestinedělí) – Praha a okolí
  • masáž v těhotenství a po porodu
  • individuální lekce – práce s tělem, zpevnění středu těla, harmonizační cvičení (naživo/online)
  • podpora živá i virtuální dle vašich potřeb (povídání, masáž, cvičení, psychická podpora)
  • konzultace a léčení (kombinace práce s tělem, théta léčení, napojení, vhledů, vizualizace)

V případě jakéhokoli dotazu (i třeba na velikost míče, ohledně konkrétní podpory atd.) mě neváhejte kontaktovat.

Kristýna Suchá
Podporuji ženy v těhotenství, šestinedělí i dále v mateřství, aby nemusely tápat a mohly být plně samy sebou, ve své síle a mohly vědomě tvořit svůj život. Více o mně najdete zde. E-booky zdarma: Těhotenství s pastelkami a Mandaly pro mámy. Průvodce: pro těhotné ženy Jsem těhotná a pro mámy s dětmi Zavařujte jednoduše a Šablona kalendáře.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.